30 de desembre del 2009

Debat

Les 4 últimes setmanes de classe de comunicació oral, escrita i digital, varem portar a terme uns debats. Aquests es tractava d'escollir un tema relacionat amb l'àmbit educatiu i en grups de 10 persones dividides en dos grups de 5 debatre amb arguments el tema escollit. Cadascun d'aquests equips s'organitzarà de manera que, com a mínim, 3 persones tindran el paper principal d'oradors. Els altres tindran el paper principal d'investigadors i també podran fer preguntes durant el debat.

Cada equip nomenarà un capità abans de començar la preparació del debat, que és qui coordinarà la planificació del treball des de l'inici fins al final.

Els debats constaran de 4 parts per cadascun dels equips, seguint el mateix model de la lliga de debats universitaris.

Cada equip disposarà de 3 minuts d'intervenció en cadascuna de les 4 parts del debat. Cada debat tindrà una durada de 24 minuts. El control del temps el portarà el propi equip.

Al meu grup varem elegir el tema de la religió a classe si o no.

Els companys que no realitzaven el debat, havien d'avaluar als que el portaven a terme.
Els aspectes que es tenien en compte a l'hora de fer la valoració dels debats:

Aspectes discursius:
- S'han estructurat bé els arguments en les diferents parts del debat?
- S'han ajustat al tema?
- Han exposat contraarguments?
- S'han repetit alguna de les idees o arguments?
- Han fet servir cites, exemples i/o altres proves documentals?

Aspectes d'oratòtia:
- Han utilitzat un registre adequat?
- S'han expressat de forma clara i concisa?
- Han fet servir un llenguatge no-verbal coherent?
- Han tingut en compte els aspectes formals de pronúncia, velocitat, pauses, entonació, etc?
- Han fet ús d'una bona correcció lingüística?

Aspectes organitzatius:
- Han fet una bona planificació?
- Han tingut un bon autocontrol?
- Han respectat els torns de paraula entre equips?

Exemple d'un debat de la lliga universitaria:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada