Aquesta conferència es va dur a terme al Cibernàrium, on ens van parlar primerament del que era el Cibernàrium i segon de les competències digitals a càrrec de José Manuel Pérez Tornero i Santiago Tejador.
El Cibernàrium és un parc tecnològic de 70 empresses, on es porten a terme diferents activitats de caire informatic. Les activitats estan encarades cap a l'alfabetització digital, formació i divulgació de les noves tecnologies, desenvolupament personal i professional dels ciutadants i conferències d'equipaments de Barcelona.
Està oberta a tot el públic i és gratuit. Ara tracten 82 activitats diferents que tenen una durada de 3 a 4 hores cada una i que es repeteixen durant el trimestre.
Cada trimestre es renoven activitats i dins aquestes activitats hi ha diferents nivells de complexitat.
Al segon tema de la conferencia ens van parlar de la importància que tenen les competències digitals en els mestres. Concretament es van centrar en parlar-nos de la comunicació i l'educació en la Web 2.0. En aquesta Web ens ensenyen un nou model d'escola, de rols i de la seva aplicació.
En José Manuel Pérez Tornero i en Santiago Tejador, ens parlen de:
- La Web 2.0. És una web gratuita on tothom pot fer-la creixer. És una Web que poden configurar els seus usuaris, que potencia les experiències dels usuaris, on el software millora a partir del seu ús, una Web que dona el dret a millorar, una Web que no caduca i una Web on s'impossa la cultura de fer.
- Eines del professor. És important que el mestre sapigui fer-les utilitzar i poder-les aplicar a la clase. Uns exemples de les eines que pot fer servir el professor son: La VozMe (serveix per enganxar un text i poder-lo escoltar, per les persones del Braian és molt útil). Aprobbo (ens indica si en un treball s'ha copiat informació i enganxat directament al treball. És una eina que pot fer servir el professor per veure si els alumnes han treballat la informació o només s'han dedicat a enganxar-la al seu treball). L'escriptori de Google (És una eina molt útil, ja que cada persona es pot formar el seu escriptori segons les seves necessitats).
- Alfabetització digital tan per part del professorat com per part de l'alumnat.
També ens van fer un repàs d'història fins a l'actualitat i com l'educació s'anava moldejant a les necessitats de la societat.
Com a conclusió, un bon professor ha d'aprendre a veure, escoltar, llegir, escriure, gestionar i innovar i tot això més tard ho ha d'ensenyar a fer als seus alumnes.
El mestre ha de tenir totes les competències que hem parlat fins ara, no es tracta de donar les eines a l'escola, s'ha de saber util·litzar de la millor manera i ensenyar als alumnes com sortir-se'n quan es troben amb un programa nou.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada