3 de novembre del 2009

Seguiment i anàlisis de l'activitat educativa a travès de la premsa escrita

Avui en el seminari, el Josep Fosalba, el Jordi Mur i l'Aina Romero, ens han posat al corrent de les noticies educatives que han succeït des del dia 27 d'octubre de 2009.

Ens han parlat de la noticia ¿Quién lava los platos en casa? El País.

La noticia, feia referència a una assignatura, en la qual ens explicava que des del setembre al CEIP del Poble Nou els alumnes de sisé de primària han començat l'assignatura d'Educació per a la ciutadania; l'any passat només es feia a secundària.

Aquesta assignatura tracta sobre els costums en altres països, el civisme, les diferents estructures familiars existents, els drets dels infants i comentaris de notícies.

En aquesta classe avui parlen sobre el repartiment de les tasques domèstiques, partint de la tesi de fer que tots a la família han de col·laborar. A través dels comentaris dels alumnes, la mestra s'adona que la que fa més feina a casa és la mare, que el pare fa poca feina i que els nens/es pràcticament no fan res.

La mestra planteja als alumnes si és correcte aquest repartiment de les tasques i els fa veure que la mare no és la que ho ha de fer tot a través de preguntes com: - Podem viure sense fer les feines de casa, sense cuinar per exemple? - Podem viure sense rentar la roba?


Desprès d'aquesta petita explicació de les idees principals de la notícia, ens hem posat ha reflexionar sobre l'importància que tenen aquestos temes que tracten en la noticia.

El trist és que en aquesta societat hem tingut de crear una assignatura la qual tractes aspectes de civisme i comportament, que abans ens els inculcava la pròpia família.
Aixó crec que passa perquè estem vivint en una societat, en la qual la dona i l'home no comparteixen i/o distribueixen les tasques en la casa, ni l'educació dels seus fills/es. També hi han pares, mares o tutors que tracten els seus fills/es com si estiguessin en una bombolla i no poguessin fer res.

D'aquesta manera, en la societat que ens trobem nens i nenes que no respecten un no, que no tenen civisme, que se'ls ha de fer tot, etc.
Estic d'acord que l'escola també reforci tot això esmentat anteriorment, però realment ens hauríem de qüestionar el perquè arriben així aquestos alumnes a l'escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada