11 de novembre del 2009

Seguiment i anàlisi de l'actualitat educativa a través de la premsa escrita

En aquesta setmana les meves companyes i jo hem fet el seguiment de les notícies educatives:

Seminari de 1r GP / Curs 2009-10


SEGUIMENT I ANÀLISI DE L'ACTUALITAT EDUCATIVA A TRAVÉS DE LA PREMSA ESCRITA


Data: 4/11/2009

Font: El PAÍS

Notícia:

Los estudiantes daneses podrán usar Internet en los exámenes finales

Se prohíbe enviar correos y chatear

Los alumnos de catorce colegios daneses ya tienen la suerte de consultar Internet durante sus exámenes. En 2011 la norma se extenderá a todo el sistema escolar del país, según publica BBC News.

La noticia en otros webs

Las primeras pruebas ya se han realizado en estos 14 colegios, en donde a la hora del examen las aulas se llenaban de cables y CD con las preguntas. Se mantiene la antigua regla de no hablar, pero la nueva es no enviar correos electrónicos a otras personas de fuera o de dentro del colegio, ni chatear (el profesor confía en la honestidad del alumno); por lo demás se puede consultar Internet, incluso redes sociales como Facebook, para encontrar las mejores respuestas a las preguntas.

Dinamarca es uno de los países tecnológicamente más avanzados, también en el uso de Internet. Desde hace una década, los estudiantes escriben los exámenes en sus ordenadores. El Gobierno argumenta que si Internet es parte de las vidas ciudadanas no se puede dejar fuera de las clases ni de los exámenes. El ministro de Educación, Bertel Haarder, se explica: "Nuestros exámenes tienen que reflejar la vida diaria en el colegio y la vida en el colegio tiene que reflejarse en la sociedad. Internet es indispensable, incluso en los exámenes. Estoy seguro de que en pocos años la mayoría de los países europeos nos imitarán".



EXPLICACIÓ DE LES IDEES PRINCIPALS DE LA NOTÍCIA

De moment ha sigut ha uns pocs col·legis però a les escoles daneses volen fer que els seus alumnes puguin realitzar els exàmens amb l'ajuda d'internet. Podran realitzar consultes encara que no poden xatejar ni enviar correus electrònics.
En l'actualitat ells ja feien els exàmens per ordinador feia molts anys però ara han decidit donar un pas més en aquest avanç tecnològic que intenten fer des de fa dècades.

REFLEXIÓ-COMENTARI PERSONAL

Nosaltres pensem que l'incorporació d'aquest instrument, ens facilitaria un aprenentatge molt més significatiu i experimental.
No es tracta de possar definicions als examents, sinó de fer examens i amb una metodologies que impliquin a l'alumne a comprendre, reflexionar i descubrir. Es tracta de saber aplicar aquesta teoria en casos pràctics i saber argumentar aquesta aplicació, que també és molt important.
També creiem que darrere això hi ha d'haber un control per part dels professor. Aquest ha de canviar la metodologia de les classes i fer que l'alumne intervingui en l'elaboració dels conceptes i la practica.
Pensem que el que ha de mirar un professor en el moment de corretgir o de plantejar el examen és que el alumne hagi fet un raonament lógic i l'hagi sabut argumentar i explicar d'una manera estructurada les seves idees.

PREGUNTES PLANTEJADES

1. Creieu que és un bon mètode per els estudiants el fet que en un examen puguin consultar en
internet?
2. Que busca el professor en aquests exàmens?
3. Les preguntes en aquest exàmens haurien de ser conceptes teòrics o potser més pràctics?
4. La metodologia que implica aquest fet, creieu que és més beneficiosa per l'alumne o no?



Esther Aldehela

Raquel Barbera

Laia Castellà



En el seminari es va portar a terme una lectura de la notícia, tot seguit es van plantejar les preguntes del pun 4 en les quals els nostres companys van arribar a la mateixa conclució que nosaltres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada